Projekt etykiet dla serii win Winnicy Sydonia powstał podczas piątego semestru moich studiów Grafiki (SWPS, Wrocław), w ramach zajęć z Designu Opakowań. Dzięki współpracy Uczelni
z Jankiem Andrzejewskim (ArsVini) oraz Agnieszką Szydziak (Have a Bite), pracowaliśmy nad stworzeniem etykiet dla losowo wybranych polskich winiarni, z potencjałem późniejszego wdrożenia.
Początkowym założeniem projektowym, przedstawionym przez właścicieli Winnicy, było uproszczenie, unowocześnienie i uspójnienie dotychczas używanych etykiet.
Zakres moich prac: udział w spotkaniach i rozpoznanie potrzeb klienta, pomoc w researchu, udział
w procesie namingu, wypracowanie koncepcji wizualnej,  projekt etykiet, przygotowywanie plików do druku,  kontakt z klientem, case study.
Skład zespołu projektowego: Agata Semenowicz, Konrad Parasiński, Konrad Szewczyk, Michał Socha, Wojciech Ciupka 
Rok: 2020/2021
Tożsamość Winnicy Sydonia
Winnica Sydonia to kameralne i rodzinne miejsce, zlokalizowane w zachodniopomorskim Trzebiatowie. Jest prowadzona przez małżeństwo – Sebastiana i Dagmarę Pilczuk. Zaangażowanie właścicieli i promocja działalności sprawiły, że Sydonia to marka doceniana lokalnie i coraz popularniejsza również poza regionem. 
Oprócz sprzedaży produktów do okolicznych restauracji i hoteli, właściciele Winnicy organizują degustacje będące doświadczeniem kompletnym, wzmocnionym pogaduszkami przy winie
i innych lokalnych przysmakach. W rozmowach tych często ujawniane są tajemnice regionu, odnoszące się do tutejszych postaci historycznych i ciekawostek obyczajowych. 
Po kilku dłuższych wywiadach z właścicielami, obszernym researchu i dyskusjach w zespole, wykrystalizowały się wartości, wokół których powinna być prowadzona komunikacja winnicy Sydonia. Są to: rodzinny charakter winnicy, historia regionu, promocja lokalnej kultury, gawędziarski ton.
Zarówno nam jak i właścicielom zależało, żeby styl komunikacji był niedosłowny. Postanowiliśmy ograniczyć tekst na etykietach do koniecznego minimum. Historia związana z każdą butelką ma być zaproszeniem do rozmowy, punktem zaczepienia przy okazji wizyty w Winnicy.
Naming – postacie z uniwersum Sydonii von Borck
Podczas wywiadu z właścicielami, naszą uwagę przykuła historia związana z nazwą jednej serii wina – Szlachetny Dzikus Pomorski. Wino pomarańczowe, oparte na gronach „dzikiego szczepu”, zawdzięcza swoją nazwę pewnemu rycerzowi z pomorza – Maćko von Borck.
Postanowiliśmy powiązać każdy rodzaj wina z konkretną postacią z uniwersum Sydonii von Borck, jednocześnie nadając im stosowne pseudonimy, dobrane na podstawie ich charakteru, biografii, zainteresowań czy temperamentu. W ten sposób każda butelka pozostawia miejsce na dopowiedzenie historii.
Atrybut postaci symbolem dla każdej butelki
Punktem wyjścia dla każdej etykiety jest tekstura zaczerpnięta z sukni Sydonii von Borck, namalowanej przez Edwarda Burne-Jonesa w 1860 roku. Wino z szczepu Rondo Regent, do którego została przypisana główna bohaterka, symbolizuje kształt okręgu, jako najbardziej idealna figura. Na pozostałych butelkach występują kształty, bezpośrednio odnoszące się do tytułowych postaci.
Back to Top